Citesc prin presa locala cum ca azi va avea loc o sedinta a CJ Bacau in care se va discuta si soarta Aeroportului Bacau.
Saptamana trecuta a fost o intalnire intre consilieri judeteni, oameni de afaceri si ziaristi in care s-a pus aceeasi problema.
Practic pentru aeroportul Bacau am vazut doar cateava directii
A. mutarea acestuia in zona de nord a orasului :
Opinia mea : este un lucru interesant avand in vedere ca se va oferi posibilitatea largirii orasului si inspre zona de S-V insa tind sa cred ca de fapt va fi un maaare boom imobiliar toata aceasta treaba. Imaginativa toata zona respectiva, in care se va putea construi, zona in care pana acum preturile per mp au fost cat de cat temperate de faptul ca nu se poate construi. Oare cine are in acea zona cele mai mari suprafete de teren. Pe urma mai apare o problema, ca orice teren grevat de sarcini cred ca cei ce au revendicat pamant in zona aeroportului si a pistei vor fi indreptatiti sa isi primeasca respectivele suprafete de pamant, fapt ce va scoate din calcul acea concesionare a terenului pentru a se obtine fonduri necesare mutarii aeroportului in zona de nord.
Daca s-a adopta varianta mutarii acestuia cred ca numai documentatia necesara ar avea nevoie de inca 3-4 ani, plus alti 3-4 de constructie efectiva, deoarece cu siguranta nu vor fi banii toti odata pentru a decurge lucrarile in ritm accelerat. A se vedea cum constructorii romani se lovesc de un mic pod (podul de la serbanesti) , dar de un ditamai aeroportul cum se vor lovi ?
Nu pot insa sa nu remarc comentariul unui cititor la un articol pe aceeasi tema aparut azi 17.03.2008 in Ziarul de Bacau
" varianta cu extinderea sau mutarea spre nord e o aberatie, ar trebui tinut cont si de parerile celor in drept, adica a autoritatii nationale aeriene, care va spune clar ca, conditiile cilmatice si geografice din nordul orasului sint NEFAVORABILEunui aeroport......pt cei ce stiu trebuie luate in calcul inversiunile termice si de presiune, instalarea unui nou ILS, si cel mai important nu poate fi favorabil zona de approach in cazul de aterizari pe pista 16 sau in cazul unei MISSED APPROACH pe pista 34. In fine, e o aberatie mtarea spre nord"
B. Fonduri europene - fonduri structurale si alte fonduri primite din diverse parti
Ideea este buna insa nu stiu ca alte orase sa fi primit deja fonduri europene pentru lucrari de modernizare mai ales cand este aceasta mare batalie intre aeroporturile din Moldova. Daca asteptam prea mult si ne asumam un risc sa nu le primim la timp putem ramane in urma.
C. Fonduri de la guvern
Nu am primit nimic pana acum in 4 ani de ce am primi de-acuma ?
D. Concesionarea
Pe moment este o solutie buna, doar daca lucrarile ar incepe cat mai curand astfel incat in decurs de 1 an sa fie finalizate si pentru a recastiga cursele low cost ce intre timp s-au mutat pe alte aeroporturi.
Oricare dintre solutii ar fi, daca in maxim 18 luni aeroportul in special pista nu va fi modernizata riscam sa avem un aeroport mort. Asadar stimati consilieri va rog sa votati in interesul Judetului pentru a nu pierde unul din putinele avantaje ce ne-a mai ramas fata de alte orase din Moldova. Este de-ajuns ca in ultimii 4 ani orasul Iasi ne-a depasit cu mult din punct de vedere economic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu