Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de trenuri de călători. Valoarea maximă estimată a contractului este de 4,56 miliarde de lei (957 milioane de euro), adică circa 12 milioane de euro/bucata, inclusiv servicii de mentenanţă.
Aflam de pe economica.net ca deja au aparut primele contestatii iar unul dintre motivele din contestatie ar fi faptul ca experiienta similara solicitata este prea restrictiva.
Practic MT a solicitat ca ofertantii sa fi livrat minim 40 de trenuri in ultimii 3 ani. Acest fapt mi se pare de bun simt avand in vedere faptul ca totusi se doresc a se achizitiona 80 de trenuri (dublu fata de nr de trenuri solicitate ca si experienta similara). Este clar ca nu ofertantul trebuie sa isi dovedeasca prin experienta/alte contracte ca poate sa isi duca la indeplinire un asemenea contract.
O zi mai târziu, pe 16 aprilie, a fost depusă şi contestaţia spaniolilor de la Patentes Talgo SL, conform datelor de pe site-ul CNSC. Contestaţia spaniolilor a fost publicată şi pe platforma de achiziţii publice SICAP în aceeaşi zi.
În contestaţia lor, spaniolii cer modificarea cerinţelor licitaţiei, precum cea privind experienţa similară. Patentes Talgo este nemulţumită de faptul că ofertanţilor li se cere să fi livrat în ultimii trei ani 40 de produse similare.
"Cerinţa privind experienţa similară este disproporţionată şi menită să restrângă competiţia. 40 de trenuri este un număr prea mare de trenuri pentru o perioadă de trei ani", spun spaniolii în contestaţia lor.
Pai daca spaniolii doresc ca si experienta 40 de ttrenuri in 5 ani asta inseamna ca asa la un calcul simplu ei vor putea livra 80 de trenuri in 10 ani. Scuze dar contractul trebuie sa se finalizeze mult mai repede mai ales ca este cu finantare europeana.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu