Bacalaureat 2011 - Semnal de Bacău

duminică, 3 iulie 2011

Bacalaureat 2011

In primul rand ar trebui sa precizez ca am sustinut acest examen cu mai bine de zece ani in urma, si sunt cuprins in acel interval pe care maretul domn ministru Funeriu il caracteriza ca interval de frauda. Ei bine totusi cand am sustinut acest examen a fost foarte riguros si chiar daca pot spune ca am mai soptit una alta cu un coleg, acele soapte nu cred ca au facut diferenta intre a lua examenul sau nu. Nu am fost elev premiant dar nici repetent. Am terminat bacalaureatul cu o media de 8.
Ceea ce s-a intamplat anul acesta insa, cred ca este o revenire spre normalitate o normalitate in care tinerii trebuie sa puna mai mult accent pe invatatura decat pe etnobotanice, cluburi, fite. Chiar daca sunt o generatie de sacrificiu mai mult ca sigur ca era nevoie de asa ceva. In ultimii ani examenul devenise o bagatela chiar si pentru cei care nu treceau pe la scoala cu saptamanile. Totul era bazat pe P.C.R upgradat  = Pile Cunostinte Relatii  + BANI , multi multi bani. S-a ajuns in aceste vremuri in care situatia materiala a unui elev sau statutul sau social sa ii creasca rezultatele la evaluari cu mai mult de 0.5 puncte (asa cum era pe vremuri , o diferenta intre un minus 9 si un 9) ajungandu-se dupa parerea mea la diferenta enorme. Elevi submediocri absolventi de facultati si mastere, insa acolo au ajuns tot prin frauda.
Felicitari ministerului si sper ca la sesiune din toamna subiectele sa fie pe masura. Obligatorii sunt 10 clase (daca tin bine minte) insa diploma nu e obligatorie pentru toata lumea.

Niciun comentariu: